onsdag 4 januari 2012

Min summering av fiskeåret 2011!

2011 var ett bra år för mig fiskemässigt! Jag slog personbästa i 3 arter totalt. De började med en fin id på 2905g, nästa art var abborre på 2133g och sista arten för säsongen blev en karp på 12560g. I och med den karpen lyckades jag oxå bärga min första silvernål. Min höjdpunkt för året är defenitivt abborre fisket jag hade när jag lyckades inte bara fånga min första abborre över 2kg utan fick 2st över 2kg på samma dag!! Året har dock inte varit lyckat inom alla arter. Sutarfisket har varit väldigt trögt för min del, visst blev de en 5-6st över 3kg men räknat på antal fiskepass så e de inte godkänt. Nu e de 2012 och jag kommer fortsätta att jaga stora fiskar, bl a så är en karpresa till abbey lakes inplanerad. Jag kommer fortsättningsvis även att fiska mycket ihop med Mattis men kommer inhandla nya peltor inför kommande säsong för att klara av alla hans ljudvågor som e värre än jazz på högsta volym!
Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer: