söndag 14 augusti 2011



Nu är man hemma efter en helt grym fiskehelg! När jag kom fram i onsdags så såg det inte speciellt roligt ut. Regn och hård vind det blåste så mycket att mitt tält blåste sönder. Men en provisorisk lagning gjorde så att man klarade helgen. Snart så lugnade det ner sig och man kunde börja förbereda första nattens fiske, och vilket fiske det blev. Jag fiskar 4 spön 3 på en pod och ett sidospö. Det var just sidospöet som skulle leverera. Detta spö fiskades vid en gräskant där djupet är max 50 cm. Redan vid 20 tiden kom första runnet på detta spö men tyvärr så klev den fisken av efter en stund den var nog runt 10 kg. Men efter ett par svordomar så var det bara att beta ut igen. Väntan blev inte långvarig, redan vid 21:30 får jag ett våldsamt run på samma spö. Efter en grym fight med en riktigt tung fisk så tror jag knappt mina ögon när Jonas håvar fisken. En helt fantastisk fisk i super kondition dessutom en radkarp. Fisken väger 15640g och har måtten 93 lång och 79 omkrets. Efter att vi i år börjat använda beten från sweangler så står stor karparna på rad och bara väntar. Denna fisk togs på fishsteak toppad med en monstercrab popup. Ska bli kul och se hur dessa beten kommer leverera i abbeylake som vi ska till om en månad. Fick ytterligare några karpar 8,2 en praktkarp på 7040g dessutom några tappade. Tappade förövrigt en riktigt stor fjällkarp på ytfiske med doggy.

Inga kommentarer: