söndag 24 juli 2011

Haga.

Då har vi precis avslutat ett nytt pass i hagasjön. Denna tur var min tredje i haga och som dom säger tredje gången gillt stämde denna gången jag fick en karp på 12550g och min efterlängtade silvernål var ett faktum!

Första dygnet såg vi knappt ingen fisk i sjön och vi lyckades heller inte landa något. Första fisken vi hade kontakt med kom på andra dygnet på kvällen då jag hade ett run på mitt sidospö. Jag började drilla fisken men den gick fast ganska omgående, det var bara att klä av sig och simma ut med spöt i näven och försöka få loss fisken. Men innan jag kom fram så hade fisken lossnat från kroken. På morgonen efter drog det iväg på nytt för mig och det var en härlig fight med en mycket stark fisk som jag landade ganska odramatiskt. Vikten var 11200g.

Tredje dygnet var det Mattis tur att drilla karp. Han stod och tittade på en ätande karp på hans mäskplats men hugget kom aldrig så han gick därifrån, men han kom inte mer än 30m innan det drog iväg och mattis landade en fjällkarp på 4700g. 2 timmar efter så var det dags för mitt PB att smaka på min boilie. Fisken gick fast och jag och Mattis var tvugna att bege oss ut i båten i förhoppning om att fisken satt kvar.
När vi kom fram till slutet på linan så såg jag ingen fisk men Mattis trädde ner handen och vi såg en stor virvel till min stora glädje. Mattis lyckades ta tag i tafsen och en dramatisk landning blev det med tafsbrott som följd, men fisken klarade sig utan skador trots den suttit fast i botten ett tag.

Dessa tre fiskar var allt vi lyckades lura under 5dygn, men vi hade inga bra förusättningar med regn varje natt och vissa nätter var det rejält med åska.
Mattis vackra fjällkarp.

11200g
12550g


Inga kommentarer: